خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/10 - 14:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

پیگیری حقوقی پرداخت مابه التفاوت پول ایران از کره جنوبی جنبه بازدارنده و تنبیهی دارد

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس، گفت: پیگیری حقوقی پرداخت مابه التفاوت پول ایران از سوی کره جنوبی تنبیهی برای کشورهایی خواهد بود که پیرو سیاست های خصمانه و ضدایرانی کاخ سفید هستند.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با موضوعات مطرح شده نسبت به پرداخت مابه التفاوت پول ایران از سوی کره جنوبی، گفت: مجموعه های حقوقی و قضائی کشورمان باید در عرصه بین المللی اقدام به پیگیری پرداخت خسارت های جمهوری اسلامی از سوی سئول کنند زیرا این مهم یک مطالبه عمومی و حقوقی است.



نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع سالیان متمادی اموال و دارایی های ایران از سوی کره جنوبی بلوکه شده و این امر موجب کاهش ارزش دارایی های کشورمان شده است.



وی با اشاره به اینکه نباید از جنبه بازدارندگی پیگیری پرداخت مابه التفاوت پول کشورمان غافل شویم، ادامه داد: در واقع کره جنوبی بدون هیچ پشتوانه قانونی و صرفا بر اساس خواست آمریکا، اقدام به بلوکه کردن اموال کشورمان کرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بنابراین پیگیری حقوقی این امر تنبیهی برای کشورهایی خواهد بود که پیرو سیاست های خصمانه و ضدایرانی کاخ سفید هستند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری باید موضوع یاد شده را از طریق مجامع بین المللی پیگیری کند تا به نتیجه مطلوب برسیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 369203
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار